torsdag den 21. marts 2013

Skabeloner i neon




Et år til jul købte jeg et sæt til min klasse med skabeloner, hobbyfarver, små lærreder og rammer, som de lavede julegaver til deres forældre af. Disse skabeloner jeg brugt flere gange siden. Her er et par af dem.



For nylig købte jeg et sæt med vandfarver i blokke - der er 3 forskellige sæt, som ses herunder.



Til dette forløb i 3. klasse bruger jeg neonfarverne. Der er virkelig pang over farverne! Det kan jeg godt lide. :-)



Alle børnene vælger en eller to skabeloner til deres billede. Med blyant tegner de de omridset fra skabelonerne op på A4 hvid kardus (andre størrelser kan selvfølgelig også vælges), dvs. de tegner inde i skabelonen langs kanten. Nogle af skabelonerne skal lappe ind over hinanden.





Børnene vælger en af neonfarverne som baggrund, som males først. Denne farve må ikke bruges igen i billedet.



Der hvor to skabeloner lapper over hinanden og skaber et nyt område, males en tredje farve.



Når billedet er færdigt, klippes lidt af både længden og bredden, og det limes på et sort A4 kardus.


Vi er ikke helt færdige endnu, som du kan se, men det bliver vi næste gang! ;-)











2 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle flotte billeder - hvor har du købt farverne - især pang farverne er helt fantastiske. Mvh Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi :-)
      Tak! Jeg er også selv ret vild med neonfarverne - de giver noget ekstra til billederne, synes jeg.
      Jeg har købt dem i cchobby (Creativ Company) som et sæt med alle farverne - de rækker langt og det passer rigtig godt med antallet af farver, når man har en klasse af gangen. Men jeg ved, de kan købes separat også. :-)
      Mvh Lisbeth

      Slet