lørdag den 4. maj 2013

Personlig vægpynt til konfirmation


Min dejlige datter er lige blevet konfirmeret, og selvfølgelig benyttede jeg mig af lejligheden til at gå amok med diverse kreative projekter. ;-) Vi skulle holde festen på min skole, og hvide foldedøre er altså ikke ligefrem den festligste baggrund for en smuk konfirmand og et smukt dækket bord. Så what to do? Når man er mig, laver man naturligvis vægpynten selv. :-)



Pynten skulle selvfølgelig også være personlig og skulle helst heller ikke tage 100 år at lave.


Jeg fandt et billede af min datter på facebook, som jeg lavede om til stencil i word. 


Ved hjælp af overheadprojektor tegnede jeg stencilen op på hvidt A3 kardus, og malede det sort med akrylmaling. 


Så lavede jeg forskellige baggrunde på hvidt og gråt karduspapir i både A4 og A3 størrelse. Jeg brugte bla. bobleplast, skabeloner, mønsterruller og bølgepap. Du kan se flere tips og grundigere vejledning til opbygning af baggrunde i tips til mixed media popart


Baggrundene kom jeg i kopimaskinen og så kopierede jeg billedet af min datter ovenpå. Og voila! En masse fine billeder til vægpynt. :-)




Eller hvad siger du? :-)




2 kommentarer:

  1. Ja det er en meget fed måde at få lavet noget dekoration til en konfirmation det kan jo både være til vægen, eller invitationer til konfirmation :-)

    SvarSlet
  2. Og bagefter festen bad både Bedste, moster og grandtanten om at få et billede med hjem for at hænge op. :-) Ideen kan også bruges til alle andre former for fester.

    SvarSlet