lørdag den 24. maj 2014

Leg med pastelkridt

Jeg faldt lige over de her pastelkridt billeder, da jeg ryddede op i mine kreative gemmer. En gang i tidernes morgen købte jeg en hel kasse med pastelkridt i brune, grå og grønlige nuancer på et ophørsudsalg nærmest for ingen penge. Jeg har de fleste endnu, men det er længe siden, jeg sidst har "leget" med dem. Kunne være, det var på tide at komme i gang igen? :-)



Den æske med farvede pastelkridt, jeg købte udover de støvede farver, kostede en hel del mere, men de giver også lidt flere og nogle helt andre muligheder for at "lege" med farverne.




Jeg er især fascineret af at få forskellige lys/skygge virkninger frem ved at lægge mere eller mindre farve på, lysere og mørkere farve og så bruge min finger til at gnide farverne ind i hinanden og få bløde overgange.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar