mandag den 26. januar 2015

Fugle - fra foto til oliekridtstegning


Som billedkunstlærer finder jeg inspiration til undervisningen rigtig mange steder. I går aftes dumpede den ned i skødet på mig via facebook! En af mine venner postede et par billeder af de fugle, der lige var blevet kåret som Danmarks smukkeste af Dansk Ornitologisk forening. Isfuglen blev nr. 1, hvis du gerne vil vide det. ;-)

Min ven fortsatte med at poste flere fuglebilleder fra en facebookside, der hedder Bird story - smukke, smukke fotos. Så nu er jeg medlem af en fugleside på facebook. ;-) 


I dag printede jeg en masse fotos ud af smukke, farverige fugle, inden billedkunsttimen med 4. klasse.
Hvert barn fik lov at vælge et foto fra bunken. Fuglene er tegnet op på A3 sort kardus med et hvidt oliekridt (caran d'ache farver). Farverne bliver så flotte og levende, når de bliver blandet, og alle havde et stykke sort papir ved siden af det store til at prøve farveblandinger af på, så de kunne ramme fuglenes farver så godt som muligt.


Vi snakkede om at tegne med kridtet, så de fulgte fjerenes former og ikke bare farvelagde billedet, efter at have tegnet det op. 
Fuglebillederne er ikke færdige endnu, men jeg synes, børnene har gjort en rigtig god start. :-)


Resten af billederne kommer på, når de er helt færdige.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar