torsdag den 9. april 2015

Mixed media 5. kl. - undervejs


Jeg tog billeder af flere af børnene med min ipad til brug i deres malerier.
Jeg tager altid mange billeder, fotograferer udenfor,  lyst men ikke i direkte sollys. Jeg sørger for at tage dem forskellige steder, så lyskilden kommer forskellige steder fra med en neutral baggrund som f.eks en mur, så baggrunden ikke forstyrrer, når billedet skal laves om til stencil.

Billederne lægger jeg ind i word. Jeg er langt fra en haj til billedredigering, så jeg bruger den nemmeste måde, jeg kan finde. :-) Ved at klikke på selve billedet, kommer billedværktøjet Formatér frem. Der vælger jeg den mulighed, der hedder Farve - herunder finder jeg Omfarv, hvor der er 3 muligheder for at lave billedet til en sort/hvid stencil, som jeg printer ud og kopierer på en transparent.



Her kan du følge i billeder, hvordan malerierne udvikler sig:























  





7 kommentarer:

  1. Good post! Thanks for sharing Its very informative
    Image processing Services

    SvarSlet
  2. Como você fez como a transparência? Adorei o post.

    SvarSlet
  3. Hejsa - det er så fedt det her projekt. Må jeg spørge hvad de maler med når de maler deres portrætter over? mvh Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Jeg synes også det er fedt - derfor laver jeg det også igen og igen. :-)
      Vi bruger almindelig vandbaseret hobbymaling til at male portrættet op med - her er der brugt almindelig billig skolemaling, men selvfølgelig bliver farverne bedre, jo bedre maling, der bruges.
      mvh Lisbeth

      Slet
    2. Super - tak for hurtigt svar. Hvor lang tid har de ca brugt på forløbet. Det er vel lidt begrænset hvad de kan lave ad gangen - jeg tænker på tørretid mm.

      Slet
  4. Hvor ville jeg gerne være elev i din klasse !!! Kan man tage billedkunst om som 40 årig?? WAU!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Britt! Min egen skoletid med formning var heller ikke særlig spændende og jeg kastede mig først over billedkunst som voksen - faktisk var jeg næsten 40, før jeg var uddannet billedkunstlærer. ;-)

      Slet