onsdag den 17. februar 2016

Mixed media - nu for voksne!


Jeg har adskillige gange malet mixed media malerier med mine billedkunstklasser - det er jo et projekt, der altid gør lykke og et jeg selv holder meget af, for forløbet bliver aldrig helt det samme, og jeg lærer altid nyt selv undervejs.


Flere af mine venner samt en del af mine kolleger har gennem længere tid efterspurgt en dag for voksne, hvor jeg lærte fra mig og de fik lov at male på livet løs. Det blev så i lørdags! En super fed, vildt intens og yderst produktiv dag.


Jeg havde på forhånd gjort billedkunstlokalet klart, så vi kunne gå direkte i gang med at male - efter mine instrukser selvfølgelig. ;-)


Inde ved siden af i håndarbejdslokalet var alle overheadprojektorerne stillet klar til den sidste del af processen, hvor hovedmotivet skulle tegnes op.


Alle arbejdede på mere end et lærred, så der ikke var ventetid, når malingen skulle tørre og lignende. Der var knald på! Det handlede om at lægge mange lag på og så samle billedet til sidst med et hovedmotiv. Der skulle ikke tænkes for meget undervejs, men brydes et par grænser, når der blev lagt et nyt lag ovenpå et lag, man lige havde lavet på en fed måde.


Her er lidt smugkig på maleprocessen samt billeder af mine "elever" og deres malerier, da dagen var slut.








Nuværende kolleger...


Tidligere kolleger....









Mor og døtre....


3 generationer....





Ingen kommentarer:

Send en kommentar